\\ שנה ללא קניות \\ שבוע 2- \\ הארון המינימליסטי שלי \\

תמונה מכאן

ההכנות לקראת יריית הפתיחה של השנה הקרובה והאתגר הזה מתקדמות בקצב מסחרר. יש עוד שבועיים בדיוק. זמן מצוין לארגן את המלתחה לקראת!
מהרגע שהכרזתי שאני יוצאת לאתגר הזה ועד עכשיו עשיתי לא מעט מחקר, שאלתי את עצמי ואת הסביבה לא מעט שאלות בנוגע לכלמיני היבטים של האתגר. היום בחרתי להתמקד בכל מה שקשור להכנת המלתחה שלי לשנה הזאת.
כמו שכבר כתבתי, אני לא רוצה להתייחס לאתגר הזה בתור דיאטת כסאח, כי דיאטות כסאח נוטות להיכשל, אלא כשינוי אורח חיים של ממש. ולכך - צריך להתכונן מראש. נפשית, רגשית, וגם מלתחתית.
כזכור, החלטתי להקציב לעצמי 1000 ש״ח להוצאות על המלתחה ועל דברים שאני צריכה לבית, עד ל-31.12.16. כמובן שבתקציב מוגבל ומתוך ידיעה שבגדול, המלתחה שתהיה לי ב-1.1 אמורה להספיק לי (חובבת אופנה שכמותי) במשך כל שנת 2017, אני חייבת לחשוב טוב טוב מה אני צריכה לקנות - אילו חורים יש לי במלתחה שחשוב לי להשלים מראש? מה יכול לחכות למסיבות החלפות (בהנחה שאמצא פריטים שאני אוהבת)? מה אוכל להכין בעצמי? (ואגב, הגיע הזמן לבדוק אם מכונת התפירה שלי עדיין עובדת, אם לא - לתקן אותה, ולצפות בשיעורי תפירה ביוטיוב.)
אז מאיפה בכלל מתחילים? 
קודם כל - עברתי על המלתחה שלי. רוקנתי מדף מדף, עברתי על כ-ל הפריטים.
אם כבר אני הולכת לעשות את זה, החלטתי לחקור את אופציית ״הארון המינימליסטי״ (או ״המלתחה המינימליסטית״ \ ״מלתחת הקפסולה״) : הרעיון הוא פשוט (והצרפתיות מיישמות אותו כבר נצח נצחים, ובשיק רב יש לציין) - מלתחה שבה מעט פריטים איכותיים, שמתאימים זה לזה וניתן לשלבם בכמה שיותר צורות. מלתחה מאווררת שבה אין פריטים שלא לובשים, לא קורה שפותחים את הארון המפוצץ בבגדים וקוראים בייאוש ״אין לי מה ללבוש״. 
כמובן שמלתחה מינימליסטית צריכה להתאים לסגנון האישי של הבעלים שלה. יש מלתחות מינימליסטיות בוהמייניות, קוקטיות, נשיות, גבריות, סטריט סטייל... יו ניים איט.
כמובן שזה אומר שלא ניתן להתלבש יום אחד ככה ויום אחד *לחלוטין* אחרת, כי מן הסתם לא ניתן לקיים מלתחה כזאת שחולשת על יותר מסגנון אחד (עם נגיעות של סגנונות נוספים לכל היותר).
יש משתתפים באתגר שמגדירים לעצמם מראש מספר פריטי לבוש (לא כולל תחתונים, חזיות, גרביונים וגרביים, לא כולל אקססוריז, ויש כאלו שמחריגים גם מעילים למשל, כיוון שלא לובשים אותם רוב השנה) - בד״כ המספרים הם 30, 33 או 10 פריטים (למחמירים שאוהבים אתגרים במיוחד).
האם זה מתאים לי?
בגדול, אני יוצאת לאתגר הזה כשהסגנון האישי שלי מגובש למדי. כבר תקופה ארוכה (כ-3-4 שנים למעשה) שאני עובדת על לייצר לעצמי מלתחה כמה שיותר ורסטילית. אם פעם הייתי קונה בחנויות יד שנייה בגדי וינטאג׳ עם פרינטים היסטריים שהיה בלתי אפשרי לשלב עם בגדים אחרים (ותאמינו לי שניסיתי), בשנים האחרונות גם אני נשביתי בקסמי המונוכרומטיות, ואת הסגנון שלי ניתן לכנות ״קלאסי-סטריט-סטייל-עם-טוויסט״. 
לא אכחיש שאני קונה באייץ׳ אנד אם ורשתות נוספות, למרות שאני יודעת שהם לא החברה המוסרית בעולם (וכן, המצפון שלי מציק לי מאוד, אבל אף אחד לא מושלם. משתדלת איפה ובמה שאני יכולה), אבל מתחילה גם להשקיע במעצבים מקומיים.
אז כאמור, עברתי על המלתחה שלי, רוקנתי מדף מדף. אבל מהיכרות עם המלתחה שלי, כבר קבעתי לעצמי חוקים:
  • אם לא לבשתי את הפריט בשנתיים האחרונות בכלל - הוא עף
  • אם הפריט לא יושב עליי טוב - הוא עף
  • אם הפריט מחורר, קרוע, בלוי - הוא עף
  • אם הפריט קטן עליי - הוא עף
  • החרגות:
    - פריטים שאני יכולה לתקן יימסרו לתיקון עוד השבוע. מה שלא יימסר לתיקון השבוע, כנראה לא מספיק חשוב לי לתקן - עף.
    - פריטים שאני רוצה לשדרג, לשנות וכד׳ - כנ״ל: או שאטפל בתיקונים השבוע או שאעיף.
    - אפשר לשמור פריטים עם משמעות, פריטים נדירים במיוחד וכד׳. חייבת לציין שאני לא ממש נוטה להיקשר רגשית לפריטים בד״כ, ובד״כ אין לי בעיה להעביר הלאה. יש לי מעט מאוד פריטים בקטגוריה הזאת.
החלטתי לנסות לבדוק מהם עשרת ה-פריטים שלי. עד כמה אוכל להצטמצם אם ממש ממש אנסה?
נעזרתי, בגדול, גם בכלמיני אתרים ובלוגים (למשל, ולמשל, ולמשל ולמשל וגם כמובן איך לא), לוחות פינטרסט, והרצאות טד כדי למקד את עצמי.
טבלה שמאוד עזרה לי להתחיל הייתה:

מקור: פינטרסט


וזה מה שיצא:

עשרה פריטים - לא כולל נעליים, פיג׳מה, בגד ים וכו׳. כלומר מלתחה ליום יום.
  1. שמלת מיני שחורה בגזרת איי מ״סטראדיווריוס״
  2. חולצת פסים ארוכה צמודה מ״סטרדיווריוס״
  3. טישרט לבנה איכותית מ״אייץ׳ אנד אם״
  4. ג׳ינס בויפרינד בהיר מ״גאטו ג׳ינס״
  5. חצאית פליסה כסופה באורך מידי מ״זארה״
  6. חצאית פליסה שחורה באורך מקסי מ״זארה״
  7. חולצה מכופתרת לבנה ארוכה מ״אייץ׳ אנד אם״
  8. חולצת סריג אפורה אוברסייז מחנות בגבעתיים
  9. קרדיגן אפור בהיר ארוך משוק בבלגיה
  10. ז׳קט אופנוענים דמוי עור מ״ברשקה״
אז גיליתי שעם 10 פריטים בלבד אני עדיין לא מוכנה להסתדר ((ואגב, אם בחרתם לנסות את שיטת ״המלתחה המינימליסטית״, כמובן שאפשר ואף רצוי להשאיר את הפריטים שלא נכנסו למלתחה באיזה מדף עליון (שוב, אחרי סינון כללי ראשוני כמובן), אם רוצים נורא פריט כלשהו שמאוחסן למעלה - מחליפים אותו בפריט מה-10 \ 30 שהשארתם במלתחה המינימליסטית שלכם - - למעשה, עושים ״קניות״ מתוך המלתחה שלכם ובלי להוציא כסף - - ורק לאחר תקופה שבה רואים שאכן מרוצים מהמלתחה, אפשר למכור או למסור את הבגדים המיותרים)).
ועדיין, אני לא בטוחה שאני מוכנה לקחת את האתגר הזה על עצמי עד הסוף, ונכון לעכשיו אני לא מתכוונת להקציב כמות מסוימת של פריטים, אלא להישאר עם כמות פחות גדולה מבעבר, אך עדיין לא מוגדרת מראש, של פריטים שעובדים יחד.
כמו כן גיליתי שכשמצמצמים את מספר הפריטים, וחייבים להתאים פריטים זה לזה, הרבה יותר קל לדבוק בפריטים מונוכרומטיים שקל מאוד לשלב, ולהוסיף את הצבע והטוויסט בעזרת אקססוריז (וגם בעזרת קעקועים - האקססורי המועדף עליי :) )
ואז נזכרתי בבלוג הנפלא - ״פרויקט המדים״ - שהחל כניסוי באופנה אתית והמשיך כפרויקט עצום ואדיר למטרות צדקה, שממש צבר תאוצה: היוצרת שינה מאת׳ייקן (מקווה שאייתתי נכון) מברוקלין החליטה שבמהלך שנה שלמה היא תלבש את אותה שמלה שחורה (שמלת מיני מכופתרת עם צווארון פיטר פן), שהיא עיצבה במיוחד עבור הפרויקט והכינה ממנה 7 העתקים זהים. את השמלה ניתן ללבוש במספר צורות: כשהכפתורים מקדימה או מאחורה, פתוחה כמו מעין ז׳קט או סגורה בתור שמלה. וכמובן - ניתן היה ללבוש אותה חורף וקיץ, כשלעצמה או מעל ומתחת לפריטים נוספים. היא היוותה את הבסיס. אני זוכרת שממש עקבתי בשקיקה אחר הבלוג והצורות הורסטיליות להפליא שבהן הצליחה ללבוש את השמלה, יום אחר יום, שבוע אחר שבוע, חודש אחר חודש - במשך שנה. הנה - תראו סרטון
טוב. אז מה עכשיו? השראות יש. אבל אני גם צריכה, במידה מסוימת בדומה לשינה, למלא לעצמי את החורים במלתחה. כאמור, הקצבתי לכך 1000 ש״ח (כולל דברים שאני צריכה בדחיפות לבית).
שינסתי מתניים, ויצאתי למסעות השופינג האחרונים שלי לשנה הקרובה. חלקם אונליין (ולו בשביל ההשראה), חלקם במרכזי קניות.
כיוון שגם ככה היו לי הרבה חורים להשלים מבחינת בגדי חורף, וכיוון ש...אנחנו בעיצומו של חודש דצמבר, ויש לי עוד שבועיים בקושי... עשיתי קצת קניות באסוס (אצלם את הפריטים כשיגיעו), ואני מתכוונת להשקיע ב בעיקר ב:
  • חולצות טריקו ארוכות בכלמיני צבעים והדפסים שניתן לשלב עם חצאיות, מכנסיים ומתחת לשמלות ללא שרוולים (טרם מצאתי, עכשיו הולכת לצלול לעוד שופינג אונליין)
  • כיוון שאני חובבת סיקסטיז ויודעת שהצללית הזאת מתאימה לי במיוחד - וכיוון שהיו לי בדיוק 2 שמלות כאלו בארון (ואחת ניתן ללבוש אך ורק בחורף ולא בקיץ) - שמלה או שתיים או שלוש אפילו בגזרת איי ובאורך מיני, ללא שרוולים, שניתן יהיה ללבוש גם בקיץ כשלעצמן, וגם בחורף מעל ומתחת לשכבות נוספות
  • סוודרים, סווטשירטים וקרדיגנים שניתן לשלב עם לפחות 4 חלקים תחתונים כל אחד
  • גרביונים צבעוניים, בהדפסים וכד׳
  • כובע מחמם (בדרכו אליי)
  • חצאית או שתיים
  • חזייה בצבע גוף וחזייה שחורה (כיוון ששלי כבר התבלו.... גם היא בדרכה אליי)
  • נעלי סירה שחורות עם עקב קטנטן ורחב, (ועוד זוג בהדפס אפור), כדי שלא ״אתיש״ את השחורות מהר מדי (בדיוק זרקתי זוג אהוב שחור וחרוש. בדרכן אליי מאסוס)
בגדול, אני מתכוונת להקפיד שרוב הפריטים שאשאיר ואקנה יהיו או בצבעים חלקים (ובעיקר מונוכרומטיים, ומעט פריטים שהם זריקות של צבע), או עם פרינטים שאפשר לשלב בקלות עם פריטים חלקים וגם זה עם זה: פסים, נקודות וכד׳. 

זהו לבינתיים, כבר עובדת על הפוסטים הבאים, מסדרת את המלתחה ואת הבית ומתכננת הפתעות :) אז תמשיכו לעקוב!

xo

תגובה 1:

הילה בן חנוך-לוי, תלתלים בלוג אופנה אמר/ה...

כל הכבוד לך. אני הסתפקתי בשלב זה בחורף ללא שופינג. מה תעשי בפריז???

YOU MAY ALSO LIKE...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...